Google AdSense nebo DoubleClick AdExchange?

Matěj Novák, 27. 9. 2012, 07:42

Chce-li majitel webu prodávat bannerovou reklamu prostřednictvím Google, může využít dvě technologie, které jsou si na první pohled velmi podobné: Google AdSense a Doubleclick AdExchange. Čím se liší?

Google AdSense je základní nástroj, určený pro všechny majitele stránek (pokud se tedy nevěnují pornu, propagaci nacismu a dalším nepřípustným oborům). Majitel stránek může pomocí něj zobrazovat textové i bannerové reklamy.

Google DoubleClick AdExchange je určený primárně pro větší a kvalitní weby a zaměřuje se na bannerovou reklamu. Větší znamená řádově milióny zobrazených stránek měsíčně (v ČR ho lze získat i s návštěvností na spodní hranici tohoto limitu) a kvalitní znamená v ideálním případě zavedený web s vlastním obsahem, který neporušuje (ani v minulosti neporušoval) pravidla reklamní sítě Googlu.

Majitelům takových „lepších“ webů nabízí AdExchange oproti AdSense některé velmi zajímavé výhody. Tou nejužitečnější je možnost využít price floors – tedy minimálních požadovaných cen za danou pozici. Price floors jsou natolik zásadním nástrojem, že se jim budu věnovat v samostatném článku. Kromě toho nabízí Doubleclick AdExchange o něco lepší nástroje pro kontrolu reklam, které se na webu zobrazí, a přehled inzerentů, jejichž reklamy se na webu zobrazují. Ten by mohl být velmi užitečný, ale podle mých zkušeností zobrazí jen pár velkých inzerentů a přes 95 % impresí schová do kolonky „Další inzerenti“. Některá další funkce jsou nyní v beta verzi (např. Preferred Deals, které mi ale nepřipadají moc užitečné).

Google AdExchange tak zdánlivě nenabízí o mnoho více než Google AdSense, ale i samotné nastavení minimálních cen je dostatečný důvod, proč ho využít – pokud tedy web splňuje kritéria kvality a návštěvnosti. Možná ještě důležitější je ale budoucnost – Google v roce 2011 koupil firmu AdMeld, která má jednu z nejlepších SSP na trhu a nyní pracuje na její integraci do AdExchange. Podle neoficiálních informací se tak můžeme již začátkem roku těšit na nové funkce AdExchange, které by z hlediska majitele webu měly stát za to.

Témata: , ,
Rubrika: Texty

3 comments

  1. Zdravím,
    je opravdu možnost využít price floors tak zásadní? Předpokládal jsem, že si google dokáže na stránky dosadit reklamu tak, aby byl výsledný zisk z reklam maximální…když tedy posunu hranici price floors, dá se zvýšit zisk u webu? Nebo to platí jenom pro určitý segment?

  2. Matěj Novák

    Díky za otázku. Opravdu je zásadní a může pomoci zvýšit zisky. Více o tom napíšu v pondělním článku a zkusím přidat i nějaký graf, který to ukáže.
    Co se týče Googlu: lze se na to dívat také tak, že jeho zájmem je nabídnout inzerentům co nejefektivnější reklamní prostor. A co nejefektivnější znamená mj. i co nejlevnější. Proto nedává v AdSense majitelům webu možnost určit, za jakou nejnižší cenu se může prostor prodávat. U velkých webů, kde má Google větší konkurenci, tuto možnost nabídnout musí a naštěstí plánuje ji do budoucna dále zlepšovat.

  3. Díky za článek. Dostal jsem nabídku nasadit DC u nás a hledal jsem pro a proti.

Leave a Reply to Matěj Novák Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *